Formulieren voor contactonderzoek – klaar voor een heropening conform de (corona)richtlijnen

Leestijd: 3 Minuten

We kijken terug op een bewogen jaar. De coronapandemie heeft Nederland en de rest van de wereld voor veel uitdagingen gesteld. Verplichte mondmaskers, contactbeperkingen, uitgaansverboden en lockdowns werden ingezet om de verspreiding van het virus verder tegen te gaan. Ook 2021 start met het “We-blijven-thuisprincipe“

We blijven thuis, maar desondanks blijven we ook hoopvol. Gedurende de eerste maanden van dit jaar zullen we zien of een heropening van de horeca, de handel en de contactberoepen mogelijk is, en zien we of we weer een gangbare leefsituatie kunnen creëren.

Het CBS heeft laten zien dat de horeca bijzonder te lijden heeft onder de coronacrisis. In het voorjaar van 2020 werd de horecasector al slachtoffer van de getroffen maatregelen. Om de pandemie in te dammen, moesten alle horecaondernemingen hun deuren sluiten.  Met name restauranthouders werden geconfronteerd met ernstige omzetverliezen. De lockdown heeft zijn sporen nagelaten.  Veel restaurant-, café- en barexploitanten spreken zelfs van een omzetverlies oplopend tot 44% in het 4e kwartaal ten opzichte van het jaar daarvoor. In 2020 is de totale omzet in de horeca met 33,9% gekrompen. Om de economische verliezen als gevolg van de sluiting enigszins op te vangen, hebben vele horecaondernemingen ondertussen hun aanbod uitgebreid naar bezorg- en/of afhaaldiensten.

De sluitingen treffen echter niet alleen de horecasector. Hetzelfde geldt voor de contactberoepen, ofwel de sector persoonlijke verzorging. Kapperszaken, schoonheidssalons e.d., hoopten rond de jaarwisseling hun werk ter plaatse weer te kunnen hervatten. Dit is vanaf begin maart weer mogelijk voor de meeste contactberoepen. Het ontvangen van gasten of klanten zou dan weer onder strikte voorwaarden mogelijk moeten kunnen zijn. Naast de hygiënevoorschriften  moet een minimumafstand van 1,50 meter tussen de gasten of klanten gewaarborgd worden, zowel in binnen als in buitenruimten.

Formulieren voor gasten-/klantenregistratie

Naast de voorschriften betreffende de 1.5 meter regel en de hygiënevoorschriften, bepaalt de overheid dat de contactberoepen de contactgegevens van hun gasten of klanten moeten registreren aan de hand van formulieren. Het registreren van de persoonsgegevens moet gehandhaafd worden om, in het geval van contactonderzoek, de bevoegde instantie van informatie te kunnen voorzien. Op de contactformulieren moeten de voor- en achternaam, de precieze verblijfsperiode en het adres en/of telefoonnummer van alle gasten worden vermeld. Deze gegevens moeten gedurende vier weken worden bewaard om een goed contactonderzoek mogelijk te kunnen maken. In geval van besmettingen kunnen de contactgegevens dan worden verstrekt aan de bevoegde gezondheidsinstantie.

In een paar stappen registratieformulieren voor bezoekers configureren en afdrukken

Belangrijke informatie over de hygiënevoorschriften, alsmede uitleg over het onderwerp contactonderzoek, zijn onder meer te vinden op de website van het RIVM. Exploitanten van de contactberoepen en horeca kunnen gratis voorbeeldsjablonen downloaden om persoonsgegevens te noteren.

Online copyshops zoals Onlyprint bieden niet alleen een goedkope, snelle en contactloze printservice, maar ook online voorbeeldsjablonen die als Word-bestanden kunnen worden gedownload. U kunt kiezen uit twee sjablonen. Op de website kan het gewenste product worden geselecteerd, gedownload en naar wens worden gepersonaliseerd. Zo kunnen de sjablonen worden voorzien van relevante bedrijfsgegevens en het eigen logo. Voor het drukken van follow-up contactformulieren bieden online copyshops eenvoudige, betaalbare en hoogwaardige handreikingen die de volgende dag al geleverd kunnen worden.

Het uploaden van het printbestand voor losbladige collecties moet gebeuren als een PDF-bestand. Om fouten zoals ontbrekende illustraties of onjuiste spatiëring te voorkomen, moeten Word-bestanden van tevoren als PDF worden opgeslagen. Het formaat, de papierkeuze en de drukkleur van het product kunnen tijdens het bestelproces individueel worden geconfigureerd. Van een klassieke, goedkopere zwart-witdruk tot de hoogwaardige kleurendruk op dikker papier, het product kan met een paar muisklikken naar uw eigen wensen worden vormgegeven. Indien gewenst kan het product ook worden besteld met perforatie of nietjes. Een overeenkomstige prijsberekening zorgt ervoor dat het bestelproces van begin tot eind transparant is. De kosten kunnen voldaan worden door een door u gewenste betaalwijze.

Het Onlyprint team ziet het nieuwe jaar hoopvol tegemoet – als (een) rendabele, snelle en betrouwbare partner, op weg naar (de) heropening.

Formulier downloaden

COVID19_Gastenregistratie - Aanmeldformulier_A6 liggend.docx COVID19_Gastenregistratie - Aanmeldformulier_A6 liggend.pdf COVID19_Gastenregistratie - Bezoekerslijst_A4 liggend.pdf COVID19_Gastenregistratie - Bezoekerslijst_A4 liggend.xlsx COVID19_HORECA NEDERLAND_20200708_Gezondheidscheck_vragen_NL.pdf COVID19_HORECA NEDERLAND_Registratie-contactgegevens-bron-en-contactonderzoek_A5 staand.pdf

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven